Rörstrand inleder samarbete med Tradera

Rörstrand tar nästa steg i sitt hållbarhetsarbete och inleder ett samarbete med Tradera för att tillgängliggöra Rörstrand Vintageservice för fler. Nu lanseras Rörstrand Vintageservice egen marknadsplats hos Tradera. Marknadsplatsen gör det möjligt att samla andrahandsprodukter från Rörstrand på en och samma plats, vilket gör det lättare för konsumenten att både köpa och sälja Rörstrandsprodukter, så att de kan få fortsätta att leva vidare genom generationer.

Sedan Rörstrand Vintageservice lanserades första gången hösten 2020 har servicen kommit att bli ett uppskattat koncept. Servicen innebär att konsumenter kan lämna in begagnat porslin till försäljning i utvalda butiker. Dessa föremål säljs sedan vidare, för att älskas och användas i nya hem.Rörstrand väljer Tradera som samarbetspartnerFram till idag har Rörstrand Vintageservice varit tillgänglig i Rörstrand- och Iittala Outlet-butiker. Fiskars Group (ägare av Rörstrand sedan 2011) har utforskat möjligheterna att göra servicen mer lättillgänglig för fler, även utanför bolagets egna butiker.– Vi vill att våra produkter ska hitta nya hem snabbt och effektivt, och på Traderas marknadsplats hittar produkterna nya hem var tredje sekund. Därför känns Tradera som det självklara valet för att göra våra andrahandsprodukter lättillgängliga för så många som möjligt, säger Charlie Enlund Ekberg, Senior Business Development Manager, Fiskars Group.Från och med 8 maj har Rörstrand Vintageservice sin egen marknadsplats hos Tradera vilket innebär att samtliga andrahandsprodukter från Rörstrand kommer att samlas på ett och samma ställe. 

Rörstrand tar hand om hela processenGenom att hantera hela försäljningsprocessen, gör Rörstrand Vintageservice det enklare för konsumenten att köpa och sälja sina produkter i andrahand.– Att sälja vidare sina produkter i andrahand kan för många kännas krångligt och tidskrävande. Därför köper vi tillbaka konsumentens produkter till ett fast pris. Det innebär att vi tar hand om alltifrån prissättning till produkthantering, kontakt och leverans till köpare av andrahandsprodukten. På så sätt hoppas vi att flerkonsumenter ska låta sina produkter leva vidare och tillsammans med oss motarbeta slit-och-släng-kulturen, säger Charlie Enlund Ekberg, Senior Business Development Manager, Fiskars Group.

Foto: Rörstrand
/Jenny & Linda

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *