Designtorget startade som en enkel pop-up-butik med visionen att samla formgivare och producenter på en plats där många människor rör sig. Succén var given. För att fira sina 30 år på den svenska designscenen lanserar Designtorget två jubileumskollektioner under 2023.
Den första jubileumskollektionen lyfter det som Designtorget brinner för allra mest: att sätta formgivare på kartan och ständigt vara i framkant med ny design och innovationer samt vara den självklara presentbutiken. Kollektionen består av produkter i limiterad upplaga från hantverkare och varumärken som Designtorget arbetat tillsammans med under många år. Bland dessa finns Born in Sweden, Solstickan, Sägen och Design House Stockholm.
”Att hålla fast vid bolagets kärnvärden – att fortsätta vara den självklara destinationen för ny och klassisk skandinavisk design – är något vi arbetar med varje dag. Designtorget ska vara en lustfylld och inspirerande destination, både att arbeta på och såklart för våra kunder att besöka både i butik och online”, säger Emma Klintbo Klingspor, VD Designtorget. ”Under 2023 fokuserar vi på att fira Designtorget ordentligt! Vi kommer att ha många event och även en rad jubileumsprodukter som vi tar fram i begränsad upplaga, så håll ögonen öppna!”.
Foto: Designtorget
/Jenny & Linda