Georg Jensen x Philips: Luxury Audio Redefined

Georg Jensen är glada över att kunna presentera en ny kollektion med innovativa ljudprodukter framtagna i samarbete med det holländska elektronik-powerhuset Philips.

Samarbetet är ett resultat av föreningen mellan Georg Jensens skickliga och skandinaviska designarv och Philips banbrytande teknik, och partnerskapet har resulterat i ett antal produkter som är lika vackra som de är taktila och tekniskt avancerade.

Produkterna är inspirerade av Georg Jensens signaturdesign i form av putsat rostfritt stål, och skapar en lyxig ljudkänsla genom att sömlöst förena form och funktion för den perfekta estetiken och ljudupplevelsen. Kollektionen är en nytolkning av dagens mest eftersökta ljudtillbehör, och är den perfekta följeslagaren för den moderna resenären som värdesätter en elegant och högkvalitativ ljudupplevelse på språng.

Den nya serien omfattas av fyra delar:
JT600 True Wireless Headphones: diskreta och eleganta hörsnäckor i rostfritt stål och skifferblått med ett vackert kiselstensformat fodral som ger 6-12 timmars speltid.
JS30 Compact Bluetooth Audio Speaker: en liten stående högtalare med åtta timmars speltid. Enheten laddas med USB-C och har en ovansida i förkromat stål och en blå stomme i blå Kvadrat-textil.
JS50 Home Bluetooth Audio Speaker: en större panelhögtalare med upp till 20 timmars playbacktid med en elegant design i rostfritt stål och Kvadrat-textil som resulterar i en dynamisk och modern accessoar för hemmet.
JP10 Power Bank: en powerbank i putsat rostfritt stål och brunt Muirhead-läder som ger en enkel laddning när du är på språng, samtidigt som den omdefinierar kategorin med en produkt som lika vacker som den är funktionell.

Georg Jensen och Philips samarbetade med TV år 2019 och den här nya kollektionen markerar det andra kreativa partnerskapet mellan Georg Jensen och Philips.
“Det var en spännande utmaning för oss att samarbeta med Philips genom den här nya kollektionen. Den har hjälpt oss att designa för teknik på ett helt nytt sätt, men har även lärt oss att många av våra ikoniska uttryck kan användas på ny mark”, säger Georg Jensen, Chief Creative Officer, Nicholas Manville. “Genom att kombinera vårt designarv med Philips tekniska expertis har vi skapat en innovativ kollektion som gör oss stolta både över vårt förflutna och vår framtid”.

Bild: Georg Jensen
/Jenny & Linda

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.